Al 500 huurwoningen van Woonstichting Langedijk met zonnepalen

In september werd de mijlpaal bereikt, bij 500 eengezinswoningen liggen inmiddels zonnepanelen op het dak.

Een resultaat om trots op te zijn, maar ook een reden om vooral door te gaan met de verduurzaming van onze woningen.

Sinds 2015 krijgen huurders een aanbod om zonnepanelen te laten installeren. Dit gebeurt in combinatie met isolatiemaatregelen. Op het moment dat in een bepaalde wijk woningen aan de beurt zijn voor het isoleren van vloer, dak en gevel, krijgen de bewoners ook een aanbod om zonnepanelen te laten plaatsen. Zonnepanelen worden alleen geplaatst als ook het dak geïsoleerd is of wordt. De huurverhoging van € 6,= per maand voor het plaatsen van de zonnepanelen, als het dak al geïsoleerd is, wordt ruimschoots goedgemaakt door de geschatte opbrengst van de zonnepanelen van € 22,50 per maand.

Coördinator Vastgoed Richard Hoedjes legt uit: ‘per straat worden de bewoners aangeschreven over de verduurzaming van hun woning. In 2017 zijn we begonnen met het aanpakken van woningen die nog geen B-label hebben. Het is de bedoeling dat eind 2019 deze woningen betere isolatie hebben, minder energie verbruiken en zelf elektriciteit opwekken met zonnepanelen.  Vooralsnog kunnen de zonnepanelen alleen geplaatst worden op eengezinswoningen’.

De bewoners van de woningen die aan de beurt zijn voor de isolatiemaatregelen worden begeleid in hun keuze door aannemer De Toekomstbouw. De aannemer is het vaste aanspreekpunt voor de bewoners en staat klaar om alle vragen te beantwoorden. Het is tenslotte niet niks wat er in een huis gebeurt. 7 van de 10 bewoners doen mee met de verduurzaming van hun woning. ‘Een prachtig resultaat’ volgens directeur Tim van Ruiten, ‘en we hopen natuurlijk dat steeds meer bewoners meedoen’.

Heeft u als huurder spijt dat u nee heeft gezegd tegen een eerder isolatie- en zonnepanelenaanbod of woont u in een woning die wel al goed geïsoleerd is maar nog geen zonnepanelen heeft? Geen nood, u kunt zich alsnog melden bij de opzichters van Woonstichting Langedijk. U kunt hen bereiken op tel. 0226-33 14 70 of via e-mail reparatie@woonstichtinglangedijk.nl. Voor meer informatie kunt  u ook onze website bezoeken: www.woonstichtinglangedijk.nl.