Groot onderhoud

Elk jaar voert Woonstichting Langedijk onderhoudswerkzaamheden uit. In onderstaand overzicht kunt u zien welke woningen we in 2019 gaan verbeteren. Alle bewoners worden hiervan vooraf op de hoogte gesteld.

Planning onderhoud 2019

Oudkarspel

• Schilderwerk aan de woningen van de Haagwinde 72 t/m 96 en de Hondsdraf 10 t/m 34 (bijwerkbeurt).

Noord-Scharwoude

• Schilderwerk aan de woningen van Kloosterstraat 2 t/m 32 en 15 t/m 29, Loopakker 2 t/m 8, Zandakker 1 t/m 19 en 29 t/m 35 en 2 t/m 8, Kleiakker 1 t/m 15 en 2 t/m 8, Voorburggracht 213 t/m 219.
  • Schilderwerk aan de woningen van Watermolen 10 t/m 32, Staartmolen 17 t/m 31 en Paltrokmolen 23, 27 en Watermolen 2 t/m 8 en Staartmolen 1 t/m 15 en de Molenkade 9.
  • Vervangen groepenkast in de woningen Weidemolen 2 t/m 50, Watermolen 10 t/m 32 en 2 t/m 8, Staartmolen 1 t/m 15, Paltrokmolen 1 t/m 17 en 2 t/m 10, Oliemolen 1 t/m 13.
  • Aanbrengen van zonnepanelen, dakisolatie aan de binnenzijde, controle spouwmuurisolatie en vloerisolatie wordt aangeboden aan de bewoners van A. van Solmstraat 19 t/m 25 en 37 en 39, Rozenstraat 1 t/m 21 en 2 t/m 20, Begoniastraat 1 t/m 9 en 2 t/m 8, Tulpenstraat 1 t/m 9, Narcissenstraat 1 t/m 9 en 2 t/m 10.
  • Vervangen dakpannen, verwijderen schoorstenen en isoleren dak en gevels van de woningen aan de Kloosterstraat 2 t/m 32 en 15 t/m 29, Loopakker 2 t/m 8, Zandakker 1 t/m 19 en 29 t/m 35 en 2 t/m 8, Kleiakker 1 t/m 15 en 2 t/m 8, Voorburggracht 213 t/m 219.

Zuid-Scharwoude

• Herstel voegwerk aan Elzenlaan 14.
  • Schilderwerk aan Elzenlaan 14.
  • Vervangen groepenkast in de woningen Snoekbaars 47 t/m 65.
  • Aanbrengen van zonnepanelen, dakisolatie aan de binnenzijde, controle spouwmuurisolatie en vloerisolatie wordt aangeboden aan de bewoners van huurwoningen aan de Gladiolenstraat, Jasmijnstraat, Rozenstraat, Seringenstraat, Hulststraat, Esdoornlaan, Iepenlaan, Kastanjelaan, Korteweide en Langeweide.

Broek op Langedijk

• Vervangen voordeuren aan de diverse woningen gelegen in complex 32 Pr. Beatrixstraat, Wilhelminastraat, Pr. Irenestraat.
  • Herstel beglazing lichtstraten in de trappenhuizen van Pr. Margrietstraat 16 t/m 38.
  • Onderhoudswerk aan de lift aan woningen Keppelsloot 10 t/m 32.
  • Vervangen groepenkast in de woningen Mayersloot 50 t/m 70 en Klipper 43 t/m 91.
  • Schilderwerk aan de woningen van Dr. Manjoeroplantsoen 1 t/m 51 en 2 t/m 32.
  • Aanbrengen van zonnepanelen wordt aangeboden aan de bewoners van de Boeier 1 t/m 3, Grundel 22 t/m 30 en 31 t/m 39.
  • Aanbrengen van zonnepanelen, dakisolatie aan de binnenzijde, controle spouwmuurisolatie en vloerisolatie wordt aangeboden aan de bewoners van Dr. Manjoeroplantsoen 1 t/m 51 en 2 t/m 32.

Sint Pancras

• Onderhoudswerk aan de lift van de woningen van “zorgcomplex” Binnenroe 27.

Mechanische ventilatie

In een groot aantal woningen – te veel om op te noemen in bovenstaand overzicht – wordt de mechanische ventilatie onderhouden en soms vervangen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door Breman Service Lelystad. Zij maken tijdig een afspraak met de betrokken bewoners.

CV-ketels

In de woningen met een cv-ketel krijgen de cv-ketels elke 2 jaar een onderhoudsbeurt en na 15 jaar wordt de ketel vervangen. Het onderhouden en vervangen van cv-ketels wordt uitgevoerd door Woldhuis Installatietechniek uit Zuid-Scharwoude. Zij maken een afspraak met de bewoners als de ketel gecontroleerd of vervangen moet worden.

Energiebesparende maatregelen in de oudste woningen

Woonstichting Langedijk staat voor duurzaam en energiezuinig wonen. Een groot deel van de woningen is inmiddels geïsoleerd en veel woningen zijn inmiddels voorzien van zonnepanelen. Tussen 2017 en 2019 doen we daar nog een schepje bovenop. In drie jaar worden de slechtst geïsoleerde woningen verbeterd tot een energielabel B. Bijna 500 huurders krijgen het aanbod om de woning door Woonstichting Langedijk te laten isoleren en zonnepanelen te laten plaatsen.

We zijn gestart in het najaar van 2017. De huurders die het betreft krijgen ruim van tevoren bericht hierover.