Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets stuk in of om uw woning? Lees hieronder wat u moet doen in welke situatie.

Kijk eerst of u voor een storing/reparatie direct contact kunt opnemen met één van onderstaande bedrijven:

  • storingen aan cv-ketel, sanitair of installaties
    24 uur per dag: installatiebedrijf Woldhuis, 0226 - 31 73 74
  • storingen aan stadsverwarming (HVC)
    24 uur per dag: storingsdienst HVC, 0800 - 482 36 37
  • glasschade
    • Woont u op Platteven of Westerstraat: belt u direct De Glaslijn, tel. 0800 - 020 50 50 (24 uur per dag)
    • Woont u op Broekerplein, Keppelsloot, Krab, Lisdodde, Tijmensgroet, Dr de Witstraat of Zonoord: belt u Woonstichting Langedijk tel. 0226 - 331 470
    • Overige huurders: bel direct Samenwerking Glasverzekering, tel. 0800 - 388 87 22 (24 uur per dag)
  • rioolverstoppingen (buiten kantoortijden alleen voor spoed)
    24 uur per dag: Ontstoppingsspecialist Attent, 06 - 53 29 21 26
  • storingen aan liften: u belt rechtstreeks met het telefoonnummer dat boven de liftdeur staat
  • buitengesloten: u staat buiten en de sleutel ligt nog in uw woning. Of de sleutel breekt in het slot af. Het kan een keer gebeuren. Buiten kantooruren kunt u dan bellen met Lockforce, tel. 023 - 820 02 24 (dit is niet verplicht, u mag ook een ander bedrijf bellen). Zij zorgen ervoor dat u weer naar binnen kunt. Als het uw eigen schuld is dat u uw huis niet in kunt, dan stuurt Lockforce u de rekening. Wij hebben met Lockforce vaste prijzen voor u afgesproken: overdag € 89,54, avond en zaterdag € 125,84, zondag € 150,04 en 's nachts € 179,08. 

Overige reparatieverzoeken

Check eerst of de reparatie voor uzelf is of voor Woonstichting Langedijk. Voor de niet spoedeisende reparaties kunt u tijdens kantooruren bellen met onze storings- en onderhoudsdienst via 0226  -33 14 74. U kunt uw reparatieverzoek ook online indienen. Na ontvangst van uw melding neemt één van onze opzichters of een aannemer dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag contact met u op.

Spoed reparaties

Tijdens kantooruren kunt u Woonstichting Langedijk bellen op 0226 - 33 14 74. Buiten kantooruren belt u met het noodnummer van De Boodschappendienst op 020 - 485 81 35. Zij beoordelen of uw melding inderdaad spoed heeft en geven dit direct door aan het bedrijf dat de reparatie zal gaan uitvoeren. Dit bedrijf neemt binnen een halfuur contact met u op om een afspraak te maken om de storing te verhelpen of de schade te repareren. Deze reparatie zal binnen 2 uur na de melding plaatsvinden.

Kijk uit voor fraude

Helaas krijgen we soms het bericht dat bewoners slachtoffer zijn geworden van oplichters. Dat kost de bewoner vaak veel geld. Zorg dus dat u uw reparatieverzoek of storing, ook in het weekend, bij ons meldt (zie hierboven). Sommige werkzaamheden zijn niet voor ons maar voor uzelf. Ook dan kunnen we u adviseren over bedrijven die u verder kunnen helpen.

Alle belangrijke nummers in de meterkast

De belangrijkste nummers die u kunt bellen bij een storing staan op een sticker in de meterkast van uw woning. Hangt de sticker niet in de meterkast? Als u ons belt, sturen we snel een sticker op.