Staat van uw woning

Hoe treft u uw nieuwe huurwoning bij oplevering aan? Woonstichting Langedijk doet er alles aan om u een goede start te geven. Dat is wat u van ons mag verwachten.

Oplevering woning met opzichter

Na het ondertekenen van de huurovereenkomst wordt met u een afspraak gemaakt om meteen na het ondertekenen of op een later moment met onze opzichter een bezoek te brengen aan uw nieuwe woning. Samen met de opzichter loopt u door de woning. De opzichter geeft een toelichting op de werking van de installaties en legt samen met u de staat van de woning vast. U en de opzichter ondertekenen deze beschrijving van de woning. U krijgt hiervan een kopie opgestuurd.

De staat van uw woning bij oplevering

Wat kunt u verwachten van de staat van uw nieuwe huurwoning? Woonstichting Langedijk levert haar woningen aan huurders als volgt op:

• woning en berging zijn heel, leeg, schoon en veilig;
  • keuken, badkamer en toilet zijn geheel schoon en vrij van kalk en schimmel;
  • er zijn geen roerende goederen meer aanwezig, tenzij u deze heeft overgenomen van de vorige huurder. Dit zijn goederen zoals vloerbedekking, gordijnen e.d. die geen onderdeel zijn van de woning. Via het overnameformulier – dat u van ons bij de woningaanbieding ontvangt – kunt u zaken overnemen van de vorige huurder;
  • deuren, ramen en kozijnen zijn heel, vrij van stickers en schoon;
  • er zijn geen gebroken ruiten, spiegels, sanitair, plinten e.d.;
  • lichtschakelaars, wandcontactdozen, deurbeslag, beglazing zijn onbeschilderd en zonder beschadigingen;
  • alle lichtpunten, centraaldozen, wandcontactdozen en schakelaars voldoen aan geldende veiligheidseisen;
  • in de wanden zijn geen schroeven, pluggen, spijkers meer aanwezig;
  • er is geen nicotine aanslag aanwezig;
  • rolcontainers (indien aanwezig) zijn schoon en leeg;
  • vloeren en trappen zijn schoon, vlak en egaal;
  • er is geen erfgrensoverschrijding in de tuin door erfafscheidingen, schuttingen, tuinhuisjes (inclusief afwatering), struiken, heggen, hagen en opschietende bomen;
  • de tuin is vrij van materialen, groot onkruid en lang gras;
  • er staan geen bomen binnen 2 meter van de erfgrens.

Toch zult u zelf nog moeten klussen om van het huis uw thuis te maken.
Houdt u daarom rekening met klussen als behang verwijderen, behangen, schilderen en/of een vloer leggen.