Goten reinigen

In de herfst vallen de bladeren van de bomen. Als er hoge bomen in de omgeving van uw woning staan, is de kans aanwezig dat er bladeren in uw dakgoot komen. Dit kan leiden tot verstopping of zelfs lekkage van uw dakgoot. Het schoonhouden van uw dakgoten is dus belangrijk.

Mijn dakgoot moet schoongemaakt worden. Wat moet ik doen?

Het schoonmaken en schoonhouden van dakgoten tot een hoogte van drie meter van eengezinswoningen, bergingen en garages valt onder 'huurdersonderhoud'. Dat betekent dat u deze dakgoten zelf eenvoudig en veilig schoonmaakt met behulp van een huishoudtrap.

Dakgoten die hoger zitten dan drie meter worden schoongemaakt door Woonstichting Langedijk. Dit doen we standaard eens per ca. 7 jaar tijdens de schilderwerkzaamheden.
Als u ziet of merkt dat de dakgoot (hoger dan 3 meter) erg vervuild is en er nog geen schilderwerkzaamheden gepland zijn, dan kunt u dit aan ons melden via het contactformulier op onze website. Ook kunt u een verzoek om de goot te reinigen direct melden bij Toekomstservice 085-2380380

Dakgoten die voor de huurder niet bereikbaar zijn (dat wil zeggen dakgoten tussen twee daken in en dakgoten van (woon)gebouwen) worden door Woonstichting Langedijk schoongemaakt. U meldt vervuilde dakgoten van uw woongebouw via het contactformulier.