Dakgoten reinigen

In de herfst vallen de bladeren van de bomen. Als er hoge bomen in de omgeving van uw woning staan, is de kans aanwezig dat er bladeren in uw dakgoot komen. Dit kan leiden tot verstopping of zelfs lekkage van uw dakgoot. Het schoonhouden van uw dakgoten is dus belangrijk.

Mijn dakgoot is lager dan 3 meter en moet schoongemaakt worden. Wat moet ik doen?

Het schoonmaken en schoonhouden van dakgoten tot een hoogte van drie meter van eengezinswoningen, bergingen en garages moet u zelf doen. Dit doet u zelf met behulp van een huishoudtrap.

Mijn dakgoot is hoger dan 3 meter en moet schoongemaakt worden. Wat moet ik doen?

Dakgoten die hoger zitten dan drie meter worden schoongemaakt door Woonstichting Langedijk. Dit doen we standaard eens per 7 jaar tijdens de schilderwerkzaamheden.
Als u ziet of merkt dat de dakgoot erg vervuild is en er nog geen schilderwerkzaamheden gepland zijn, dan kunt u dit direct melden bij de Toekomstservice via telefoonnummer 085-2380380.

Andere onbereikbare dakgoten

Dakgoten die voor de huurder niet bereikbaar zijn, zoals dakgoten tussen twee daken in en dakgoten van (woon)gebouwen, worden door Woonstichting Langedijk schoongemaakt. U meldt vervuilde dakgoten van uw woongebouw via het contactformulier.