Duurzaam huis

Woonstichting Langedijk (ver)bouwt gasloos

Na de verbouwing van het pand van Fameus heeft Woonstichting Langedijk in 2018 negen gasloze, all-electric, appartementen opgeleverd. De woningen worden verwarmd met infra-roodpanelen.

Eind april 2019 is het gasloze appartementengebouw in de wijk De Nieuwe Veiling in Noord-Scharwoude in gebruik genomen. De woningen zijn extra goed geïsoleerd en worden verwarmd met luchtwarmtepompen. De zonnepanelen op het dak zullen deze warmtepompen grotendeels van energie voorzien.

Het ligt in de planning om halverweg 2021 te starten met de bouw van 27 nul-op-de-meterappartementen op de plek van de voormalige Overbrugging in Noord-Scharwoude.

Energiebesparende maatregelen voor eengezinswoningen

Een flink aantal van onze woningen is de afgelopen jaren al voorzien van isolatie en/of zonnepanelen maar we zijn nog niet klaar. Voorlopig gaan we door met isoleren. Met name bij woningen die gebouwd zijn in de periode vóór 1980. Als er een woning vrijkomt, isoleren we die voordat de nieuwe huurder de woning betrekt.
Verduurzamen is niet alleen goed voor het milieu maar zeker ook voor uw portemonnee! Wij garanderen dat de maatregelen in ieder geval geld opleveren voor u.

Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn voor uw woning of wilt u alsnog meedoen? Bel ons op 0226 - 331 470 of e-mail naar reparatie@woonstichtinglangedijk.nl.
Wij laten u dan de mogelijkheden weten zodat ook u kunt besparen.

U kunt alvast meer lezen over het plaatsen van zonnepanelen of het isoleren van uw woning of u kunt meteen (vrijblijvend) het aanvraagformulier invullen.