Samen wonen in Langedijk

Woningbouwvereniging nodigt de inwoners van Langedijk uit om mee te denken over de toekomst van het wonen in Langedijk.

Onder het motto ‘Samen wonen in Langedijk’ is deze maand een campagne gestart. Woningbouwvereniging Langedijk werkt aan plannen voor de toekomst en wil daarover het gesprek aangaan. Via de website samenwoneninlangedijk.nl kan iedereen een aantal stellingen en vragen over wonen in Langedijk beantwoorden. Zaterdag 23 april is iedereen welkom in de Sociale Winkel in het Winkelcentrum Broekerveiling.

“We leven in een tijdperk van veranderingen. Veranderingen die ook van invloed zijn op hoe we wonen, waar we wonen en met wie we wonen.”, aldus Tim van Ruiten, directeur van Woningbouwvereniging Langedijk. “Wij moeten oog hebben voor de ontwikkelingen die van invloed zijn op het wonen. Een woningcorporatie neemt vaak beslissingen voor de lange termijn, zoals het bouwen van nieuwe woningen.”

Campagne Samen wonen in Langedijk

Woningbouwvereniging Langedijk wil ook weten hoe de inwoners van Langedijk daar over denken. Wonen zij over 10 jaar nog in Langedijk? En waar wonen hun (klein-)kinderen over 10 jaar. Nu we steeds langer thuis blijven wonen, ook als we meer zorg nodig hebben, is de vraag of de huidige woning daar geschikt voor is.
De komende jaren stijgt het aantal alleenwonenden, jong en oud. De alleenwonenden zijn nu al de grootste groep die een sociale huurwoning zoekt. Welke woning past het beste bij die groep, en moeten we die nieuw bouwen, of kunnen we bestaande woningen daarvoor aanpassen.

Dit is een aantal van de vragen die Woningbouwvereniging Langedijk voorlegt via de campagne Samen wonen in Langedijk. Via de website samenwoneninlangedijk.nl hebben al ruim 250 mensen gereageerd en komen dagelijks nieuwe reacties binnen. Tot en met eind mei kan men nog terecht op de website.

Aanwezig in Winkelcentrum Broekerveiling

Zaterdag 23 april zijn medewerkers van de woningbouwvereniging in de Sociale Winkel in het Winkelcentrum Broekerveiling om in gesprek te gaan. Iedereen kan tussen 12.00 en 16.00 uur langs komen. De eerste resultaten van de enquête zullen dan ook gepresenteerd worden.

Woningbouwvereniging Langedijk gaat de uitkomsten van de campagne gebruiken bij het maken van een visie op het wonen in Langedijk, en de rol van de woningbouwvereniging. Die visie zullen we na de zomer presenteren. In het najaar willen we de visie omzetten in concrete afspraken met huurders, gemeente en andere corporaties.