Keukens en sanitair

U wilt uw woning het liefst zo veel mogelijk naar uw eigen smaak inrichten. Wilt u uw keuken aanpassen of de badkamer laten vernieuwen? Dat is mogelijk. Woonstichting Langedijk vernieuwt keukens, badkamers en toiletruimtes alleen nog op verzoek van de huurder. Hieronder leest u hoe dit werkt.

Een nieuwe keuken

Wij vervangen keukens na 16 jaar en wandtegelwerk na 32 jaar. U kunt als huurder op elk moment zelf besluiten een nieuwe keuken te laten plaatsen. De kosten zijn dan voor uw eigen rekening en u ontvangt geen vergoeding van ons.
Maar we beseffen dat een keuken tegenwoordig heel duur kan zijn. Voor huurders – met een keuken die ouder is dan 10 jaar – die een betaalbare keuken willen, heeft Woonstichting Langedijk in samenwerking met Keller een keuzeprogramma. U kunt kiezen uit meerdere kleuren en uitvoeringen. U kunt daarnaast, voor eigen rekening, de keuken uitbreiden met bijvoorbeeld extra kastjes. Als uw keuken nog geen 16 jaar oud is, betaalt u een eigen bijdrage. De hoogte hiervan hangt af van de leeftijd van uw keuken. Wilt u ook nieuwe wandtegels? Als die nog geen 32 jaar oud zijn betaalt u ook hiervoor een eigen bijdrage.

Eigen bijdrage vroegtijdige vervanging keuken

Als u een nieuw keukenblok wilt en uw keuken is nog geen 16 jaar oud dan is dit tegen betaling mogelijk. U betaalt een afkoopbedrag van € 70 per jaar dat u de keuken eerder laat vervangen dan 16 jaar. Bijvoorbeeld: als uw keuken 11 jaar oud is, betaalt u dus 5 X € 70 = € 350. Dit bedrag betaalt u vooraf en is éénmalig.
Ook de wandtegels kunt u tegen betaling laten vervangen als ze nog geen 32 jaar oud zijn. Hier geldt dat u voor elk jaar eerder € 15 betaalt. Bijvoorbeeld: als uw tegels 16 jaar oud zijn, betaalt u 16 x € 15 = € 240. Ook dit bedrag betaalt u vooraf en is éénmalig.

U kunt uw aanvraag voor een nieuwe keuken online indienen. Binnen twee weken ontvangt u van ons een aanbiedingsbrief met de mogelijkheden in uw woning.

De badkamer en het toilet vernieuwen

Woonstichting Langedijk vernieuwt badkamers en toiletruimtes alleen op verzoek van de huurder. Wij vervangen dit altijd tegelijk. Het is gratis als de badkamer en toiletruimte 32 jaar of ouder zijn. Als u de badkamer en toiletruimte eerder wilt laten vervangen betaalt u een bedrag van € 250 voor elk jaar dat u deze eerder wilt laten vervangen. Vervanging van badkamer en toiletruimte gebeurt op basis van de standaard uitvoering. U kunt kiezen uit verschillende kleuren tegels en extra aanpassingen.
Bij een aantal woningen is de badkamer heel klein en kan deze verplaatst worden naar een kleine slaapkamer. Dit leidt tot een huurverhoging van € 41 per maand. Als u dat wenst en u wilt weten of uw woning daarvoor in aanmerking komt, kunt u contact met ons opnemen. U kunt uw aanvraag voor het verplaatsen van de badkamer online indienen. Binnen twee weken ontvangt u van ons een aanbiedingsbrief als dit mogelijk is in uw woning.

Als u ouder bent of zorg nodig heeft

Als u ouder bent of zorg nodig heeft, kunt u aanpassingen in de badkamer en de toiletruimte laten doen waardoor u langer zelfstandig kunt blijven wonen. Sommige aanpassingen zijn gratis en sommige niet. Als u alleen deze aanpassingen wilt, kunt u dit meteen aanvragen.

Heeft u interesse in een nieuwe keuken of badkamer en toiletruimte?

U kunt uw aanvraag voor een nieuwe keuken of nieuwe badkamer en toiletruimte online indienen. Binnen twee weken ontvangt u van ons een aanbiedingsbrief met de mogelijkheden in uw woning.