Duurzaam huis

Woonstichting Langedijk (ver)bouwt gasloos

Na de verbouwing van het pand van Fameus heeft Woonstichting Langedijk in 2018 negen gasloze, all-electric, appartementen opgeleverd. De woningen worden verwarmd met infra-roodpanelen.

Eind april 2019 is het gasloze appartementengebouw in de wijk De Nieuwe Veiling in Noord-Scharwoude in gebruik genomen. De woningen zijn extra goed geïsoleerd en worden verwarmd met luchtwarmtepompen. De zonnepanelen op het dak zullen deze warmtepompen grotendeels van energie voorzien.

In juli 2022 zijn 27 zeer energiezuinige appartementen op de plek van de voormalige Overbrugging aan de Dr. Wilminkstraat in Noord-Scharwoude opgeleverd. De levensloopbestendige appartementen zijn nul-op-de-meterwoningen en elk voorzien van 9 zonnepanelen voor gezamenlijk en individueel gebruik.

Energiebesparende maatregelen voor eengezinswoningen

Een flink aantal van onze woningen is de afgelopen jaren voorzien van isolatie en/of zonnepanelen. Als er een woning vrijkomt die nog niet geïsoleerd is en/of voorzien van zonnepanelen, dan doen we dat alsnog voordat de nieuwe huurder de woning betrekt.
Verduurzamen is niet alleen goed voor het milieu maar zeker ook voor uw portemonnee! Wij garanderen dat de maatregelen in ieder geval geld opleveren voor u.

Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn voor uw woning of wilt u alsnog meedoen? Bel ons op 0226 - 331 470 of e-mail naar reparatie@woonstichtinglangedijk.nl.
Wij laten u dan de mogelijkheden weten zodat ook u kunt besparen.

U kunt alvast meer lezen over het plaatsen van zonnepanelen of het isoleren van uw woning of u kunt meteen (vrijblijvend) het aanvraagformulier invullen.

Van het gas af in uw keuken?

Wilt u liever elektrisch koken dan op gas? Dan vervangen wij de gasaansluiting in uw keuken kosteloos door een 2-fasen elektra-aansluiting. Dit kan zowel in eengezinswoningen als in appartementen.
Een nieuwe kookplaat, en eventueel nieuwe pannen, schaft u daarna zelf aan. U ontvangt hiervoor geen vergoeding.
U kunt meteen het aanvraagformulier invullen of neem eerst contact op met ons via reparatie@woonstichtinglangedijk.nl of bel 0226 - 331 470.

TIPS VOOR ENERGIEBESPARING