Inschrijven garage

Woonstichting Langedijk verhuurt ongeveer 80 garages. De garages zich allemaal in Zuid-Scharwoude en Noord-Scharwoude.

In Zuid-Scharwoude zijn er garages aan de Cederlaan, Elzenlaan, Lindenlaan, Olmenlaan, Populierenlaan en Sportlaan. In Noord-Scharwoude zijn er garages aan de Amalia van Solmsstraat, Frederik Hendrikstraat, Gladiolenstraat, Hulststraat, Jasmijnstraat, Narcissenstraat, Rozenstraat, Seringenstraat en Tulpenstraat.

Het actuele aanbod van beschikbare garages staat op onze website.

Wachtlijst

Na inschrijving komt u op de wachtlijst. U kunt uw voorkeur voor een bepaalde straat/wijk aangeven. Een gemiddelde wachttijd is niet te geven, omdat de meeste kandidaten een voorkeur voor een bepaalde garage hebben. Zonder die voorkeur kan het soms best snel gaan.

Wie kan een garage huren?

Op het moment dat een garage wordt opgezegd, komt de huurder die het langst op de wachtlijst staat in aanmerking. Wij verhuren de garages aan onze huurders, tenzij er geen kandidaat is voor de garage. Wij hanteren onderstaande volgorde van toewijzing:

1. huurders (sociale huurwoning) van onze woonstichting (zonder huurschuld);
  2. Koopgarantkopers.

Gebruik van de garage

Een garage is bestemd om te worden gebruikt als garage, dus als stalling/parkeren voor bijvoorbeeld een auto, motor, fietsen of opslag van huisraad voor eigen gebruik. U mag geen bedrijf uitoefenen in de garage, geen gevaarlijke stoffen opslaan, de garage niet onderverhuren, aan anderen in gebruik geven of strafbare feiten plegen.

Inschrijven

U kunt zich online inschrijven als u een garage wilt huren. Heeft u nog vragen? Bel dan met een van onze woonconsulenten via 0226-33 14 70.