Aanpassingen zelfstandig wonen

Als u door ouderdom of om medische redenen een woningaanpassing nodig heeft, kunt u kiezen uit ons ruime pakket aan woningaanpassingen. De meeste aanpassingen worden gratis aangebracht. Het onderhoud daarna wordt door ons uitgevoerd. Wanneer een huurverhoging of éénmalige bijdrage wordt gevraagd, staat dit vermeld.

Langer zelfstandig kunnen blijven wonen

Woonstichting Langedijk kan onderstaande aanpassingen voor u uitvoeren.

1. Het egaliseren en verbreden van de stoep (120 cm) en het toegangspad (minimaal 90 cm) van en naar de voordeur
    Een betere stoep en toegangspad verkleint de valkans. Hierdoor is de ingang naar uw woning veiliger. Deze voorziening wordt alleen aangebracht bij huurders die slecht ter been zijn.

2. Buitenlamp met ingebouwde sensor bij de achterdeur
    Een goed werkende buitenlamp nabij de achterdeur, die automatisch aangaat bij minder daglicht, verkleint de kans op vallen en op een inbraak. Dit wordt alleen aangeboden als het technisch uitvoerbaar is.
    Hiervoor rekenen wij een eenmalige bijdrage van € 100.

3. Verlagen van het bedieningspunt van een bovenraampje
    Een verlengde raamopener verlaagt het bedieningspunt van een bovenraam. Met een lange hendel is het bovenraam eenvoudig te openen en te sluiten.

4. Gelijkvloers maken van de keldervloer
    Hiervoor wordt de vloer gelijk gemaakt aan de beganegrondvloer van de woning. De kelder wordt hierdoor een inloopkast.

5. Extra trapleuning
    Het plaatsen van een stevige en goed te omvatten leuning aan beide kanten van de trap maakt traplopen veiliger.

6. Beugels nabij op- en afstapjes
    De beugels bieden extra houvast bij op- en afstapjes.

7. Hendelmengkraan in de keuken
    Het open- en dichtdraaien van de kraan gaat makkelijker. De hendelmengkraan is met één hand te bedienen.
    Alleen voor bewoners van 65 jaar of ouder. Hiervoor rekenen wij een eenmalige bijdrage van € 25.

8. Verhoogd toilet
    Uw huidige toilet vervangen we door een verhoogd toilet. Zitten en opstaan wordt hierdoor een stuk makkelijker. Er wordt een toilet geplaatst dat of 6 cm of 10 cm hoger is dan normaal; dit is afhankelijk van uw lengte. U krijgt advies hierover.

9. Tweede toilet in de badkamer
    Een extra toilet maakt een nachtelijk toiletbezoek makkelijker. Dit kan uitsluitend als er een aansluiting aanwezig is voor het plaatsen van een tweede toilet. Waar mogelijk kan het een verhoogde toiletpot zijn.
    Hiervoor rekenen wij een maandelijkse huurverhoging van € 2.

10. Beugel in toiletruimte
    Zitten en opstaan wordt hierdoor een stuk makkelijker.

11. Antislipvloer in de badkamer
    We verkleinen de kans op uitglijden in de badkamer.

12. Beugels in de badruimte
    Zitten en opstaan wordt hierdoor een stuk makkelijker.

13. Thermostatische douchemengkraan
    Een beter en makkelijker regelbare watertemperatuur voorkomt verbranding. Bij gebruik van een geiser is plaatsing niet altijd mogelijk.
    Alleen voor bewoners van 65 jaar of ouder. Hiervoor rekenen wij een eenmalige bijdrage van € 100.

14. Hendelmengkraan op de wastafel in de badkamer
    Het open- en dichtdraaien van de kraan is makkelijker en met één hand mogelijk.

U heeft interesse?

U wilt graag dat wij één of meer van bovenstaande woningaanpassingen in uw woning uitvoeren? Vult u dan het aanvraagformulier in.

Heeft u nog vragen?

Het kan zijn dat u nog vragen heeft. U kunt onze opzichters altijd mailen of bellen. Op werkdagen is de technische dienst tot 11 uur bereikbaar op 0226-33 14 74.