Planmatig onderhoud

Elk jaar voert Woonstichting Langedijk onderhoudswerkzaamheden uit. In onderstaand overzicht kunt u zien welk groot onderhoud we in 2024 gaan uitvoeren. Alle bewoners worden vooraf op de hoogte gesteld.

Schilderwerk

• Oudkarspel: Fonteinkruid, Waterlelie en Beekpunge
  • Noord-Scharwoude: Narcissenstraat, Begoniastraat, Amalia van Solmsstraat, Rozenstraat, Tulpenstraat en Oosterstraat
  • Broek op Langedijk: Prinses Margrietstraat, Prinses Irenestraat, Keppelsloot en Mayersloot (bijwerkbeurt)

Bouwkundig onderhoud

• Oudkarspel: Dorpsstraat (vervangen dakpannen bergingen)
  • Noord-Scharwoude: Anna van Saksenstraat (vervangen dakbedekking bergingen)
  • Noord-Scharwoude: Hooiakker en Weidemolen (vervangen voegwerk achtergevels)
  • Noord-Scharwoude: Frederik Hendrikstraat, Juliana van Stolbergstraat, Mauritsstraat, Charlotte de Bourbonstraat (vervangen dakpannen bergingen)
  • Noord-Scharwoude: Kerklaan en Meidoornplein (vervangen diverse buitendeuren)
  • Broek op Langedijk: Prinses Irenestraat en Prinses Margrietstraat (vervangen dakpannen bergingen)
  • Broek op Langedijk: Dokter Manjoeroplantsoen (plaatselijk betonherstel van de galerij)
  • Sint Pancras: Hondsoor en Middenmander (verbetering akoestiek trappenhuizen)
  • Sint Pancras: Binnenroe (vervangen bergingsdeuren en verwijderen constructie houten luifel

CV-ketels

De CV-ketel in uw woning krijgt elke 2 jaar een onderhoudsbeurt en na ca 16 jaar wordt de ketel vervangen. Het onderhouden en vervangen van cv-ketels wordt uitgevoerd door Duteco uit Zuid-Scharwoude. Zij maken een afspraak met u als de ketel gecontroleerd of vervangen moet worden. We vervangen in 2024 ongeveer 112 CV-ketels.

Mechanische ventilatie

WTW balansventilatie wordt elk jaar onderhouden en de standaard MV box wordt eenmaal in de 8 jaar onderhouden. Het ventilatie-onderhoud uitgevoerd door Duteco. Zij maken een afspraak met u als de ventilatie gecontroleerd of vervangen moet worden.

Badkamers, keukens en toiletten op verzoek

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten alleen nog op uw verzoek of bij nieuwe verhuur. Dat doen we overigens alleen als dit technisch noodzakelijk is. Wat zijn de mogelijkheden?

In 2024 gaan wij het volgende doen:

• Bij een nieuwe verhuring plaatsen we zonnepanelen, vervangen we houten vloeren, isoleren we daar waar nodig is en voorzien we de keuken van een elektrische kookgroep.
  • Onze laatste 4 woningen met een E-, F- en G-label verbeteren we naar minimaal een label A.
  • Ook blijven we woningen energetisch verbeteren als dat een positief effect heeft op uw woonlasten (huur- en energielasten). Denk daarbij aan extra kierdichting, HR++ glas, extra isolatie, zonnepanelen en elektrisch koken. Dit doen we vooral bij woningen met een C- of een D-label.
  • We plaatsen op huurappartementegebouwen zonnepanelen voor het opwekken van de elektriciteit voor de lift en de gemeenschappelijke verlichting. En als het kan ook voor de individuele woningen. Let op: appartementengebouwen met een VvE vallen hier niet onder.
  • De woningen aan de Beekpunge in Oudkarspel, waar al een WKO-installatie aanwezig is, gaan van het gas af.
  • Woonstichting Langedijk staat voor duurzaam en energiezuinig wonen. Het grootste deel van de woningen is in de laatste jaren geïsoleerd en veel woningen zijn al voorzien van zonnepanelen. Voor meer informatie kunt u altijd contact opnemen met onze opzichter op telefoonnummer 0226 - 33 14 74 of een e-mail sturen.