Groot onderhoud

Elk jaar voert Woonstichting Langedijk onderhoudswerkzaamheden uit. In onderstaand overzicht kunt u zien welke woningen we in 2018 gaan verbeteren. Alle bewoners worden hiervan vooraf op de hoogte gesteld.

Planning onderhoud 2018

Oudkarspel

• Schilderwerk aan de woningen van de Dorpsstraat 930 t/m 940.
  • Het voegwerk van de gevels wordt hersteld bij de woningen aan de Dorpsstraat 930 t/m 940.
  • Aanbrengen van zonnepanelen, dakisolatie aan de binnenzijde, controle spouwmuurisolatie en vloerisolatie wordt aangeboden aan de bewoners van Dorpsstraat, Regthuisstraat en Brederodestraat.

Noord-Scharwoude

• Schilderwerk aan de woningen van de Kerklaan en Meidoornplein (april t/m september).
  • Aanbrengen van zonnepanelen, dakisolatie aan de binnenzijde, controle spouwmuurisolatie en vloerisolatie wordt aangeboden aan de bewoners van A. van Saksenstraat, Fr. Hendrikstraat, J. van Stolbergstraat, Mauritsstraat, Ch. de Bourbonstraat en A. van Solmsstraat (tweede en derde kwartaal).

Zuid-Scharwoude

• Schilderwerk aan de woningen van de Snoekbaars (april t/m september).
  • Isoleren buitenzijde dak, vervangen van dakpannen, goten en schoorstenen aan de appartementen van Glasaal, Snoekbaars en Forel (uitvoering gepland in het derde kwartaal).
  • Bij de Schout wordt het metselwerk aan de gevels van de liftopbouw gerepareerd en er worden zonnepanelen geplaatst voor het algemene stroomverbruik.
  • Aanbrengen van zonnepanelen, dakisolatie aan de binnenzijde, controle spouwmuurisolatie en vloerisolatie wordt aangeboden aan de bewoners van Esdoornlaan, Wilgenlaan, Glasaal, Snoekbaars, Forel en Goudzeelt (derde en vierde kwartaal).

Broek op Langedijk

• Schilderwerk aan de woningen van de Klipper, Keppelsloot en Breesloot. Ook de woningen aan de Pr. Beatrixstraat, Wilhelminastraat en Pr. Irenestraat worden geschilderd maar hier worden ook de voordeuren vervangen (april t/m september).
  • Aanbrengen van zonnepanelen, dakisolatie aan de binnenzijde, controle spouwmuurisolatie en vloerisolatie wordt aangeboden aan de bewoners van Pr. Bernhardstraat, Pr. Margrietstraat, Wilhelminastraat, Pr. Irenestraat en Pr. Margrietstraat (vierde kwartaal).

Mechanische ventilatie

In een groot aantal woningen – te veel om op te noemen in bovenstaand overzicht – wordt de mechanische ventilatie onderhouden en soms vervangen. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door Breman Service Lelystad. Zij maken tijdig een afspraak met de betrokken bewoners.

CV-ketels

In de woningen met een cv-ketel krijgen de cv-ketels elke 2 jaar een onderhoudsbeurt en na 15 jaar wordt de ketel vervangen. Het onderhouden en vervangen van cv-ketels wordt uitgevoerd door Woldhuis Installatietechniek uit Zuid-Scharwoude. Zij maken een afspraak met de bewoners als de ketel gecontroleerd of vervangen moet worden.

Energiebesparende maatregelen in de oudste woningen

Woonstichting Langedijk staat voor duurzaam en energiezuinig wonen. Een groot deel van de woningen is inmiddels geïsoleerd en veel woningen zijn inmiddels voorzien van zonnepanelen. Tussen 2017 en 2019 doen we daar nog een schepje bovenop. In drie jaar worden de slechtst geïsoleerde woningen verbeterd tot een energielabel B. Bijna 500 huurders krijgen het aanbod om de woning door Woonstichting Langedijk te laten isoleren en zonnepanelen te laten plaatsen.

We zijn gestart in het najaar van 2017. De huurders die het betreft krijgen ruim van tevoren bericht hierover.