Nieuwbouwprojecten

Op dit moment heeft Woonstichting Langedijk de volgende nieuwbouwprojecten in ontwikkeling of in uitvoering.

Entreelocatie Westerdel, Broek op Langedijk

Bij de entree van de nieuwbouwwijk Westerdel realiseert Woonstichting Langedijk een appartementencomplex met 24 appartementen. Het gebouw wordt een echte blikvanger en biedt toekomstige bewoners veel wooncomfort. De hoofdingang en de parkeerplaatsen komen aan de achterkant van het gebouw.

Huurappartementen - indeling en huurprijzen
De appartementen liggen op de zonkant, kijken uit op straat en hebben een tuin of een balkon op het zuiden. In het appartementengebouw komen zestien tweekamerwoningen met een woonoppervlakte van 66 m2 en acht driekamerwoningen met een woonoppervlakte van 78 m2. De driekamerwoningen betreffen de twee hoekwoningen op elke woonlaag. Er is een lift aanwezig. Het zijn ruime, levensloopbestendige woningen. De woningen zijn voor iedereen – met name voor senioren – geschikt en liggen op loopafstand van alle voorzieningen. De bouw is in volle gang en naar verwachting is het appartementengebouw in april 2018 gereed. De netto huren zijn maximaal € 592 per maand (prijspeil 2017) en daarmee bereikbaar voor woningzoekenden met huurtoeslag.

Interesse?
De appartementen zullen worden geadverteerd op de website van de regionale woningcorporaties www.svnk.nl. Dat is naar verwachting in januari of februari 2018. Omdat het nultredenwoningen betreft krijgen woningzoekenden met een huisvestingsindicatie voorrang. Zorg dat deze geregistreerd staat bij uw inschrijving op www.svnk.nl.

MEER INFORMATIE

Dorpsstraat 585, Noord-Scharwoude

Dit karakteristieke pand, gelegen tussen de Dorpsstraat en de Voorburggracht in Noord-Scharwoude, is bij veel Langedijkers bekend als winkel ‘Fameus’. Het pand zelf is gebouwd in 1905, oorspronkelijk als woonhuis met winkel en werkplaats.

Woonstichting Langedijk hecht veel waarde aan behoud van leefbaarheid in het lint en ziet mogelijkheden om dit karakteristieke pand een nieuwe bestemming te geven. Daarom is er inmiddels een omgevingsvergunning aangevraagd om in dit pand 9 kleine appartementen tussen de 40 en 55 M2 te realiseren.

De ambitie is om de woningen zeer energiezuinig te maken en deze woningen zonder gasaansluiting te bouwen. In het pand komt geen lift. Het pand wordt aan de buitenzijde zoveel mogelijk in de originele staat teruggebracht. De planning is om deze 9 woningen eind 2018 op te leveren.

Veilingterrein, Noord-Scharwoude

In het nieuwbouwplan De Nieuwe Veiling in Noord-Scharwoude gaat Woonstichting Langedijk een appartementencomplex bouwen.

Het appartementencomplex verrijst op de hoek van de Juliana van Stolbergstraat en de Oostelijke Randweg. In het gebouw komen 35 betaalbare (huur tot € 592) twee- en driekamerappartementen

De verwachting is dat de bouw in 2017 kan starten zodat de woningen in 2018 worden opgeleverd.