Zonnepanelen

Bij Woonstichting Langedijk zijn we een groot voorstander van duurzame en energiebesparende maatregelen in en om het huis. We helpen met het isoleren van uw huurwoning en bieden de mogelijkheid aan om zonnepanelen te laten installeren.

Zonnepanelen: de mogelijkheden

Sinds 2013 hebben de huurders van Woonstichting Langedijk met een eengezinswoning de mogelijkheid om zonnepanelen te laten installeren. Wij plaatsen alleen zonnepanelen als de woning is voorzien van dakisolatie. Als dat niet het geval is dan combineren wij de plaatsing van zonnepanelen met het isoleren van uw dak.

De kosten en opbrengsten

Wij garanderen dat de kostenbesparing op uw energierekening hoger is dan de maandelijkse huurverhoging. Uw woonkosten dalen door de aanleg van zonnepanelen. Afhankelijk van de situatie van uw woning ziet het er als volgt uit:

• Uw woning heeft dakisolatie
    U kunt 6 zonnepanelen laten plaatsen. Als uw woning al 3 zonnepanelen heeft, kunt u er 3 laten bijplaatsen. De huurverhoging is bij 6 zonnepanelen € 6,- per maand en bij 3 extra zonnepanelen € 3,- per maand.
    De energiebesparing is minimaal 2 keer zo hoog: de geschatte opbrengst van 6 zonnepanelen bedraagt € 22,50 en van 3 zonnepanelen € 11,25 per maand.
  • Uw woning heeft geen dakisolatie
    U kunt 6 zonnepanelen laten plaatsen. Als uw woning al 3 zonnepanelen heeft, kunt u er 3 laten bijplaatsen. De huurverhoging is bij 6 zonnepanelen € 10,- per maand en bij 3 extra zonnepanelen € 5,- per maand. De voorwaarde is dat dit alleen kan in combinatie met het aanbrengen van dakisolatie aan de binnenzijde van uw zolder.

De energiebesparing is minimaal 2 keer zo hoog: de geschatte maandelijkse opbrengst van 6 zonnepanelen bedraagt € 22,50 en van 3 zonnepanelen € 11,25. Daarbij komt nog de energiebesparing door de dakisolatie, die wel kan oplopen tot € 25,- besparing per maand.

Zonnepanelen aanvragen? U krijgt een aanbod op maat!

Als u het formulier aanvraag zonnepanelen invult krijgt u een aanbod op maat, waaruit ook blijkt of er wel of geen dakisolatie moet worden aangebracht. Daarna kunt u beslissen of u wel of niet op ons aanbod ingaat.

Meer informatie vindt u in de download onderaan deze pagina. Of u neemt contact op met onze afdeling Woningbeheer via 0226-33 14 70. U kunt de afdeling Woningbeheer ook e-mailen. Meer informatie over zonnepanelen kunt u vinden op de website van Milieu Centraal.

De opbrengst van uw eigen panelen bekijken

De zonnepanelen op het dak van uw woning vragen nauwelijks onderhoud. Het enige wat u hoeft te doen is regelmatig kijken naar de opbrengst. Op het monitorkastje of de omvormer zelf kunt u de geleverde energie bekijken. Dit is het aantal opgewekte kWh.
U kunt een zonnepanelen-prestatie-check uitvoeren om te bepalen of uw zonnepanelen voldoende rendement opleveren.
Houd er rekening mee dat de opgewekte energie niet gelijk is aan de energie die u aan het energienet levert. De aan het energiebedrijf geleverde energie is altijd lager. Uw eigen verbruik gaat er immers eerst vanaf.

Kies ook voor zonnepanelen

Wilt u uw eengezinswoning ook van zonnepanelen voorzien? Maak dit kenbaar via het formulier aanvraag energiebesparing. Wij nemen daarna snel contact met u op.

Benieuwd naar de werkzaamheden voor het aanbrengen van zonnepanelen? Bekijk hier het fimpje!