Week van de starter

De week van de starter van 28 september t/m 4 oktober

Voor starters is het lastig om in de huidige woningmarkt een passende woning te vinden. Om ze beter te ondersteunen bij het zoeken naar een eerste huur- of koopwoning, wordt in de Week van de Starter de website www.startenopdewoningmarkt.nl gelanceerd. Hierop vinden starters betrouwbare en complete informatie over de mogelijkheden die er voor hen zijn op de huur- en koopwoningmarkt.

Het woningaanbod is beperkt en de concurrentie is groot. Dat geldt in het bijzonder voor starters. Zij komen voor veel belangrijke keuzes te staan. Bijvoorbeeld: hoeveel geld kan en wil ik besteden aan een huis? Waar wil ik wonen? En wil ik kopen of huren? Op startenopdewoningmarkt.nl vinden starters stappenplannen, tips en suggesties van professionals en tips uit eerste hand: van starters die inmiddels een woning hebben gevonden.

De Week van de Starter wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd van 28 september tot en met 4 oktober. Het is een gezamenlijk initiatief van minister Ollongren (BZK) en KL organisaties uit de woonsector: Aedes, Nederlandse Vereniging van Banken, Verbond van Verzekeraars, VBO, Vastgoedpro, NVM, De Hypotheekshop, SVn, Vereniging Eigen Huis en NHG.