Nieuwbouw bij De Overbrugging

De gemeente Langedijk, Woonstichting Langedijk en Webuildhomes hebben overeenstemming bereikt over de bouw van in totaal 31 woningen op de locatie van de voormalige Overbrugging in Noord-Scharwoude.

Het is de bedoeling dat Woonstichting Langedijk hier maximaal 26 sociale huurappartementen en Webuildhomes 5 koopwoningen realiseert. Wethouder Jongenelen is verheugd met de overeenkomst: ‘’Deze woningen zijn hard nodig in Langedijk. Ik ga er dan ook vanuit volgend jaar een eerste paal te kunnen slaan, zodat de woningen een jaar later beschikbaar komen.”

De Overbrugging ligt grofweg tussen de sportvelden van LSVV, de Sportlaan en de Dr. Wilminkstraat in Noord-Scharwoude. Het gebouw is twee jaar geleden gesloopt en op deze locatie komt nu woningbouw. Ad Jongenelen, projectwethouder: “We willen als college tegemoet komen aan de grote vraag naar woningen in Langedijk. Daarnaast vinden we het belangrijk dat het plan past in de omgeving, dat de toekomstige bebouwing levensloopbestendig is en voldoet aan de nul-op-de-meter energienorm. Wij zijn dan ook blij dat beide partijen al deze ambities willen realiseren in het dorp.”

Het ontwerp bestemmingsplan voor het gebied wordt zeer binnenkort ter visie gelegd. Ook zal op 10 december aanstaande een informatieavond worden georganiseerd in Buitenzorg over het ontwerp bestemmingsplan en de bouwplannen van de Woonstichting en Webuildhomes. De gemeenteraad zal zich begin 2020 buigen over het plan, waarna de bouw volgend najaar kan beginnen.