Stedenbouwkundig plan voor De Overbrugging aangeboden aan College

Op 12 december is het stedenbouwkundig plan door Woonstichting Langedijk overhandigd aan wethouder Jongenelen.

Op verzoek van de gemeente Langedijk heeft Woonstichting Langedijk een stedenbouwkundig plan voor de locatie van de voormalige Overbrugging in Noord-Scharwoude opgesteld. Het plan is tot stand gekomen na meerdere overleggen met de klankbordgroep. Hierdoor is een goed plan ontstaan waar met name de buurtbewoners zich in kunnen vinden. Het plan gaat uit van 21 sociale huurwoningen en 5 koopwoningen. Woonstichting Langedijk zal de 21 sociale huurwoningen realiseren en verhuren.

De Overbrugging ligt tussen de sportvelden van LSVV, de Sportlaan en de Dr. Wilminkstraat in Noord-Scharwoude. Het oude gebouw is vorig jaar gesloopt.
Het nieuwe plan past in de omgeving en bestaat uit levenloopbestendige huurwoningen die bovendien voldoen aan de nul-op-de-meter energienorm.
Het college zal zich binnenkort buigen over het plan. Uiteindelijk neemt de gemeenteraad een besluit.

Onderaan deze pagina kunt u het stedenbouwkundig plan downloaden.